Įvadas
UMF® Manuka medaus prekės ženklas, kuriam atstovauja AMHA, yra vertinamas 11 mln Naujosios Zelandijos dolerių per metus pramonėje. Šios pramonės šakos sektoriaus stiprumą taip pat remia UMF® prekės ženklas, kuris buvo įregistruotas 46 pagrindinėse prekybos šalyse. Be to, labai vertinamas IANZ akredituotas UMF bandymo metodas suteikia oficialų, tarptautinį pripažinimą.
Žemiau seka faktiniai duomenys apie AMHA sukūrimą ir UMF® pradžia.
Kaip viskas prasidėjo
Waikato regiono medaus gamintoja Margaret Bennett dalyvavo AMHA įsteigime, ir turi aiškų prisiminimą, kas atsitiko:
„Mes turėjome pirmą susitikimą su TRADE NZ Hamilton 1995 metais, nes mes ieškojome patarimų, kaip nustatyti Manuka medaus rūšis ir jas pardavinėti. Vėlesni tyrimai buvo šių susitikimų rezultatas, įrodantys TRADE NZ Hamilton, kad yra aiškus struktūros, pavadinimų ir standartų poreikis.”
Idėjos sumanytojas
Judith Saunders iš TRADE NZ Hamilton pamatė, kad reikia gauti pramonės standartus ir įvardyti veiklą – tuo metu medus, kuris turėjo ne peroksidinę veiklą buvo žinomas tiesiog kaip Aktyvus Manuka medus. Žodis „Aktyvus” buvo labai neapibrėžtas terminas, kuris galėjo būti taikomas, bet kokio medaus veiklai ir todėl negalėjo būti įregistruotas suteikiant teisinę apsaugą. Naujas pavadinimas turėjo būti atrastas ir išplatintas. Judith Saunders suorganizavo visų žinomų suinteresuotųjų šalių susitikimą, į kurį buvo įtraukti gamintojai, platintojai ir tyrėjai.
Vizija buvo atstovauti visą medaus pramonę ir pasiūlyti apsaugą vartotojui.
Pirmasis TRADE NZ susitikimas vyko 1997 kovo 13. Antras vyko 1997 gegužės 8. Abu šie susitikimai buvo TRADE NZ Hamilton biure.
Suformuota dedikuota pramonės grupė
Po TRADE NZ susitikimų buvo suformuota pramonės grupė pavadinta Active Manuka Honey Industry Group (AMHIG). Iniciatyviniam komitetui buvo paskirta ir pavesta su didele atsakomybe tirti naują “Aktyvumo” pavadinimą, kaip geriausiai apsaugoti šį pavadinimą, ir nustatyti standartus. Bill Floyd buvo paskirtas iniciatyvinės grupės koordinatoriumi. Šios pareigos buvo Bill Floyd jėgoms, nes jis kartu su Peter Molan sukūrė UMF ženklą: Unikalus Manuka Faktorius.
UMF prekinio ženklo registravimas
1998 metų gegužę per Bitininkų lauko dieną vykusią Paengaroa, Dr. Peter Molan paskelbė UMF® pavadinimą. Jis sakė, kad UMF® buvo įregistruotas grupės kaip prekės ženklas, ir kad jis žymi Unikalų Manuka Faktorių. Prekės ženklo registravimo tikslas buvo kontroliuoti jo naudojimą ir įgyvendinti keliamus standartus. Šis pranešimas buvo UMF® kaip prekės ženklo pripažinimo pradžia. Taip pat daug pagarbos už atliktus darbus nusipelno ir kiti asmenys, ypač John Bassett (pirmininkas) ir Mike Stuckey (sekretorius), nes jie padėjo organizacijai augti ir vystytis per pirmuosius kelerius metus.
Progreso chronologija
Nuo 2002 metų, vadovaujant Kerry Paul, po to Moira Haddrell, matomas labai spartus augimas:
- AMHIG tapo visuomenine bendrove žinoma kaip Aktyvaus Manuka Medaus Asociacija (AMHA)
- John Bassett, kuris valdė UMF® prekės ženklą patikėjimo teise (nes AMHIG nebuvo juridinė prekybos įmonė), perleido valdyti AMHA
- Buvo paskirti Prekės ženklo ir Projektų vadovai
- Sukurta metinių rinkliavų sistema siekiant finansuoti AMHA už savo vaidmenį, saugant, atliekant mokslinius tyrimus ir reklamuojant
- AMHA svetainės plėtra, reklaminė medžiaga ir UMF® sertifikatai
- Spartus narių augimas paskatino licencijų skaičiaus padvigubėjimą
- Prekės ženklo taisyklės ir naudojimas įgyvendinamas ir stebimas visų licencijų turėtojų
- Didelė sėkmė baudžiamosiose bylose, kuriuose gamintojai nurodo melagingą informaciją etiketėse
- Sėkmingas Naujosios Zelandijos ir Singapūro rinkos auditas, kuris pirmą kartą buvo atliktas 2004
- 2009 spalį finansuota IANZ Akreditacija už NZLABS.